Monday

Abang Polis, Jangan Saman Saya

Senyuman orang bersalah huhu
TARIKH : Rabu, 12 September
WAKTU : 10.15 pagi

VENUE : Sebelum masuk simpang flat Sri Angkasa 

KESALAHAN : Tidak membawa ic dan lesen

TINDAKAN POLIS : Mengarahkan saya buat pusing U untuk ambil ic dan lesen yang tertinggal.
TINDAKAN SAYA : Mengambil gambar bersama Abam Polis sebagai tanda 
kenangan."



*****

Fuhhh...Susah aku hendak menginterpretasikan saat menghadapi mimpi sadis ni. Tak habis kisah aku dengan roadblock rupanya. Kali ini, aku sendiri buat perangai Nyanyuk Nenek Kebayan! Pakkanlah pas media tergantung di dada, lepas tu rumah berdekatan dengan tempat roadblock. Berkerut kening jugalah Abam Polis pandang aku.


Dalam situasi macam ni memang memerlukan ketenangan diri yang tinggi. Dalam masa sama haruslah buat muka paling comel demi memujuk Abam Polis agar memberi lampu hijau untuk aku berpatah balik ambil card holder yang tertinggal.


Alhamdulillah...mungkin cahaya keikhlasan terpancar diwajahku, Inspektor bertugas suruh aku aku patah balik . Tiba semula ke tempat roadblock, beliau nak lihat roadtax pulak. Part ni, aku berkeyakinan sikit sebab roadtax aku mati bulan 12. 


Lepas tu, macam-macam jugaklah Abam polis dok tanya soalan cepu emas. Ban lesen B2 sampailah biodata tempat kerja. Aku jawab dengan pasrah sahajalah. Jangan banyak songeh huhu....




No comments:

Post a Comment