Saturday

Bye-Bye Rusteze, Jumpa Setahun nanti! Sob Sob!

Dah hampir 5 bulan aku tak bawak rusteze. Sedih weh! Kalau balik dari kerja, sempat jugaklah aku menjenguk dia masa tunggu lif kat rumah. Berhabuk. NJ lah yang selalu bawak dia ronda-ronda keliling kampung. Baru-baru ni sit Rusteze kena toreh 1 setengah inci. Malaun mana ntah yang gatal tangan toreh Rusteze. Aku selubung dengan kaftan buruk  yang dah tak pakai. Nak ku suruh NJ bawak pergi ofis, Roadtax dengan insurans dah mati. Maka, tersadai kesepianlah dia. Sebab tu NJ ronda-ronda keliling kampung je. Aku bajet kalau NJ besit atas NPE lepas renew roadtax, confirm carbon kat ekzos menyembur keluar. Sorry ye Rusteze! Mummy kena pantang dulu.

Kat ofis beberapa abang polis bantuan dok tanya kenapa tak bawak motor. dah pencen ke? Aku sengih je sambil tunjuk perut yang masa tu tengah leper.... Perut? nape perut? ngehehehe. 
Bila dah masuk 4 bulan lebih ni, baru diorang perasan,"Ooooo, patutlah tak bawak motor. Dah pregnant rupanya!!" Aku hanya ketawa je. Nak buat macam mana dah kena buatan orang! NJ buat! uhuk2! 

Awal-awal trimester 1 lagi aku dah mula rasa bosan sebab tak banyak akiviti boleh dibuat. Nak ride weekend tak boleh. Besar bijik mata NJ kalau aku cakap nak bawak Rusteze. Pusing Pantai Dalam pun dia tak bagi. Kalau dekat ofis pulak semedang nak tidur aje sementara menunggu berita. Nasib baik Editor dengan kawan-kawan penyampai memahami. Speed reading aku pun dah jadi slow (Editor memang suka gila, tak sakit kepala. Aku pun tumpang suka, sebab tak rushing hehehe..semput laa woi!!)

Dalam termenung memikirkan apa aku nak buat dalam tempoh 7-8 bulan ni, aku terpandangkan mesin jahit aku.... Nak menjahit ke??? Naaahhh!! No mood duuuuh!! Malas lah nak ukur-ukur, gunting kain, gaduh dengan serger.... ;(

Nasib ko baik serger. Pakkan lah aku nak alter tudung sekolah Nanie. Kalau tak, berkaratlah ko di tepi almari buku



Kemudian, aku geledah semua barang mengait aku. Kesian aku tengok jarum-jarum mengait (knitting dengan crochet) dah berkabut warnanya. Nasib baik benang-benang kait masih banyak lagi.Satu-satu aku klebet. Niat di hati, memang tak nak keluar bajet nak beli benang. Tapi, memandangkan warna yang ada tak 'memberahikan' nafsu mengait aku, aku keluar jugak dengan NJ beli benang dekat Amcorp Mall. 



Benang kait yang baru dan yang lama. :/

Aku taklah terror sangat. Tapi sebab minat. Habis aku geledah youtube dengan segala mak nenek website seantero dunia. Recall punya pasal. 
Dalam beberapa bulan ni dapatlah aku mengait beberapa booties dengan hat untuk anak buah dan kawan. 



All piccas via BlackBeri-beri  je. Resolusi memang tahap hampeh.  Camera melambatkan proses upload. harap maklong.  :p
   


 Ni hasil yang aku dah berjaya buat untuk beberapa bulan ni. Bolehlah kan. Taklah buruk sangat hehe. Buat masa ni aku tak kait lagi untuk anak aku. Tunggu lepas 5 bulan ni kot. InsyAllah... '























No comments:

Post a Comment