Sunday

Jemput-jemput Keladi Purple



Kelmarin apesal ntah aku rasa nak makan keledek ungu. Siap kirim kat mak belikan kat NSK. Keledek biasa dengan keledek ungu sama je. Cuma ungu ni manis sikit berbanding oren (yang biasa).

-gambar sumber google-

Planning nak kukus...Dah kukus. Tak sedap. Dull rasanya. Member aku ito suh cecah kelapa gula ngn garam ala-ala ubi rebus gitu. Sedap! Tapi aku nak cuba cara lain. 

Call mak, tanya apa nak buat dgn keladi ni...keladi? Keledek laaa!
 Mak bagi idea buat cekodok keledek. Tak pakai tepung gandum. Pakai tepung ubi dengan tepung pulut. 

Sorrylah...saper yang tgh cari resipi ni aku tak banyak.membantu. sebab aku masak pakai ilmu Agak-Agak. Hahaha. Tapi bahan-bahannya ialah.epung pulut
Tepung ubi
Keledek rebus (blh ganti dgn labu juga)
Secubit garam
Gula ikut suka
Gaul semua, buat bulat, campak dalam minyak panas.




Result....

No comments:

Post a Comment