Monday

The Lego Movie (2014) -Everything Is AWESOME





Hellloooooo People! Lego in da houz at lasstt!

Sebenarnya aku, Mamer dengan Nanie dah tengok animasi Lego ni sejak 2012 lagi. Tapi bukan filem The Lego Movie ni. Akhir cerita nanti aku tunjukkan. Aku memang layan sungguh cerita animasi 3D/kartun/anime. Dulu  lepas SPM memang berangan nak amik course Graphic Designer, tapi takde rezeki. 
Rezeki aku kat IT Networking... jaga server. Lepas tu, tetiba jadi Penyampai Berita Radio... tadaaaaa! pelikkan?! Tapi best multitasking ni. PC rosak, aku boleh diagnose sendiri.   

Kisahnya, aku tengah dalam berita ringkas pukul 10 pagi. 
Salah satu storyline berita ialah tetang filem ni yang telah jadi Filem pecah panggung dan berada di tangga teratas mengatasi The Monuments Men arahan Gorge Clooney. 

So, aku pun "Owh.....ada citer Lego Movie...hmmm.." Not too excited, sebab aku dah selalu tengok lego 3D ni kat youtube. But still insist to go watch the movie since i know my both child are so obsessed with Lego character. 

Kembali kepada ulasan filem Lego: The Motion Picture ni, minta maaflah aku tak pandai ulas secara teknikal. Tapi, secara keseluruhannya, The Lego Movie antara filem animasi 3D yang terbaik pernah aku tonton. Tak rugi RM58 duit NJ bawak kami pergi tengok filem ni...errr..ummm rugi 14 ringgit la jugak sebab NJ tertidur separuh jalan. Hehe

Skrip, jalan cerita, persembahan suara pelakon-pelakon (ofkos laa mantop pelakon hebat2 tuu!) dan Grafik.. memang da bomb la. Tak abis gelak aku anak beranak. Mamer yang 5 tahun pun ketawa je walaupun dia tak berapa faham apa Lego tu cakap. Tapi, gaya dan aksi Lego tu buat dia tertarik. Balik tu mintak aku belikan Lego...

"Sorryla Mamer, ibu bukan taknak belikan, tapi lego tu kesudahannya di tepi katil ibu, bawah katil kakak- murah hati awak kasi lipas2 dgn cicak main. Belum masanya untuk awak main block kecik-kecik ni." *nangis

Berbalik kepada NJ yang tertidur separuh jalan (orang bantai gelak, dia boleh tido pulak), NJ bukan seorang peminat cerita kartun dan animasi. Dia peminat filem aksi dan entah apa-apa filem omputeh lagi. Aku ni tak boleh filem yang banyak sangat cakap. Aku lak yang tertidur. Pastu, kalau banyak aksi sangat pulak aku rasa macam hindustan versi omputeh, end up orang lain terpegun kagum tengok keter bangunan meletup, aku lak yang sengih2 kambing (sengih meluat). 

Baik aku tengok citer Lego. The Real for Unreal :p 


Theme song The Lego Movie - Everything is Awesome!!






KRAGLE---- Hahahaha memang story of the year la LM ni!!  

Kalau sebelum ni, aku dengan anak-anak layan The Lego City. carik kat Youtube, ada banyak episod...tapi graphic tak la sekiut Filem nya. ;)






Selain tu, Mamer dok melayan Lego Lord Of The Ring dengan Lego Harry Potter.... lepas tu, bila Harry Porter keluar tv Mamer jerit,"tengok ibu! Harry Potter Lego..tiru Lego!" Adoiii ko yang advance nak! Lego yang tiru HP laaaa... *slap head....




No comments:

Post a Comment