Sunday

ROSE FACE SERUM

Assalamualaikum. Selamat berhujung minggu uols. Aku yakin, korang semua tengah sibuk menghabiskan masa yang ada dengan aktiviti berfaedah sama ada bersama keluarga atau diri sendiri.
Macam aku sekarang...tengah tunggu giliran nak baca berita radio.. .. part time je. 

Entry kali ni, aku nak bercerita tentang penjenamaan semula produk Zeeta. Lebih mantap dan berformulasi baharu. Namanya ROSE FACE SERUM. Serum PERTAMA di Malaysia yang menggunakan teknik spray atau sembur sahaja tanpa perlu tepuk-tepuk selepas menggunakannya. 

Sebenaranya banyak lagi produk lain yang dijenamakan semula. Tapi kali ni kita sembang lebat dekat ROSE FACE SERUM eh. Yang ni top selling sebab...sebab harga dia berpatutan. Tak berbaloi harganya dengan manfaat-manfaat yang terkandung dalam sebuah botol.. gituh! hehe 



Cantik tak botol dia. Saiz tetap sama 70ml tapi diperkaya Vitamin E 30,000IU

Kalau korang baca entry page Syakeedo Fakta Mawar dan Khasiatnya, kat situ korang dah tau sedikit sebanyak keistimewaan Mawar atau ros dalam produk kecantikan, bukan setakat kejutan cinta kepada yang tersayang. Boleh baca kat sini.

Sebagai formulasi tambahan, Zeeta turut boost jugak beberapa khasiat kepada Rose Face Serum ni:

Mawar Merah Hibrid Organik
Apa beza mawar merah dengan warna mawar merah yang lain? 👀
Kelopak Mawar atau ros mempunyai vitamin C lebih tinggi berbanding warna kelopak mawar yang lain. Malah, baunya lebih harum.

Ditambah pula, mawar Zeeta TERPILIH ye. 100% ORGANIK, Cara tanaman tidak menggunakan unsur kimia.


Omega 3 dan Omega 6
Air mawar mengandungi Omega 3 dan Omega 6. Aku dulu hanya tahu omega ni untuk makan sahaja. Tapi sebenarnya fatty acids alpha-linolenic (Omega3) dab Linoleic (Omega6) ni, juga terdapat dalam rosewater atau air mawar ni.

Fungsinya untuk kulit? Kedua-duanya membantu untuk mencerahkan kulit akibat selaran matahari (sunburn), melembapkan kulit dan nampak muda.


Vitamin E 30,000IU 
Apa 30,000IU tu? Kalau setakat 3,000i.u ok je kan?
IU tu bermaksud International Unit digunakan untuk mengira vitamin D, A dan E. Semakin tinggi i.u semakin tinggi kepekatan Vitamin E didalam minyak vitamin tersebut. Ada yang sehingga mencapai tahap 70,000 i.u.

Dalam kes ni, Zeeta Rose Face Serum mengandungi 30,000 i.u yang sangat-sangat membantu membaiki parut pada wajah atau tubuh.  

Dengan kata lain, serum mawar Zeeta:
 ✔MEREMAJAKAN KULIT
 ✔MELEMBUTKAN KULIT
 ✔MENCERAHKAN KULIT
 ✔PH SEIMBANG
 ✔100% TERBUKTI BERKESAN
✔ TIDAK MELEKIT DAN BERMINYAK
✔ AROMATHERAPY EFFECT

DIFORMULASI UNTUK MENGURANGKAN:
 KESAN PARUT
✔KULIT KERING
✔KULIT BERTOMPOK GELAP
✔KULIT TIDAK SEKATA
✔PENUAAN

Sebelum aku jadi ejen ni, aku antara pengguna yang agak fussy sikit. Sebab, by the time kita berumur 30-an, kulit kita akan semakin lemah. Kolagen semakin kurang. Masa ni, aku dah tak fikir kulit nak putih melepak macam Korea. Yang penting, kulit aku maintain kurang jerawat, cepat hilang sunburn (sebab aku kaki motor kan), dan glowing secara sihat.

Selain mengambil vitamin C, E dan Kalsium serta minum air banyak-banyak, kita kena pastikan produk yang kita pakai pun bersih dan selamat.

Macam Zeeta ni,

✔Paraben FREE
✔Mercury FREE
✔Hydroquinone FREE


Untuk Sebotol Rose Face Serum: 70ml | RM 50 tidak termasuk pos. 

Korang beli banyak (campur produk pun boleh) dapat less 30% + jadi ahli. Means, lepas tu setiap belian less 30%. Best kannnn.. huhu.

Aku pilih produk Zeeta, sebab harga dia sangat berpatutan, dan sangat sesuai untuk kulit yang ala-ala perlukan nyawa, macam kulit aku ni.

Kalau uols berminat, boleh Whatsapp kat 010-535 6431





No comments:

Post a Comment