Thursday

Virus Shortcut!!


Terbantut mood aku petang tadi nak upload gambar cendawan goreng, apabila semua folder dalam SD card aku menjadi shortcut folder. Sah dah terkena virus komputer kat ofis! Memang dah sinonim virus ni kat ofis aku, tapi tak sangka komputer web pun kena. Aku cuba scan dan heal virus 'mangkuk hayun' ni. Walaupun dah bersih, tapi file-file sebenar masih diselindungkan. Folder-folder dalam thumbdrive masih dimutasikan menjadi shortcut. 

Naik pening jugak aku memikirkan apa cara lagi nakku delete virus yang menyusahkan ni. Akhirnya Syah, member ofis aku menelefon aku semula. Dia suruh aku google "Cara delete virus shortcut". Dalam banyak-banyak tips yang ada kat dalam Google tu, aku sangat berkenan dengan tips daripada blog eddytech03. Kaedah teks berserta gambar saangat membantu para pelayar blognya memahami apa yang diajari.


Dan, hasilnya memang menjadi! Thanks bro! Meoww!

No comments:

Post a Comment