Tuesday

Aku atau Blogger ni yang dah tua?!

Assalamualaikum...

Dah bersawang-sawang blog aku ni. Jenuh jugak nak bersihkan. Last posting pun aku tak check bila sbb aku guna handphone. Sebabnya, korang tau tak betapa payahnya nak menaip dalam blogger.com ni menggunakan telefon bersaiz sejengkal. Sambil menaip ni aku terus berfikir, sama ada aku atau laman blogger.com ni yang tertinggal jauh ke belakang.

Aku suka menaip on-the-go aku rasa bahagia dapat update cerita panjang lebar tanpa bawak laptop/tab/ipad seangkatan skrin bersaiz lebih 3 inci. Besar skrin, besar beg. Aku bawak beg saiz 2 jengkal je jalan-jalan. 

Dan aku terfikir, kenapa blogspot x semudah capaian seperti media sosial facebook dan Instagram. Google bukan tak tahu hal ni. Ape entah agenda diorang ni. Tapi yang pasti memang menyusahkan aku nak update story dengan pantas.

Ko bayangkan aku dapat idea kat hentian bas, terpaksa bukak skrin saiz gabak utk menaip, tengah sedap-sedap ketuk story bas berhenti. Gelabah ko nak settle down.  Ingat aku ada masa ke nak mengadap laptop kat rumah.

Macam skarang ni, aku menaip guna henfon. Nak betulkan kesalahan ejaan pun payah weh!

Aku carik kat AppStore (aku pengguna tegar android),  apps Blogger. Perghh! Makin menyusahkan hidup. Lain yang aku point lain yang keluar. Upload gambar wajah aku yg comel ni, dia bagi aku blank picture je. Bertabahlah mak budak....

Aku baca review tentang blogger apps, memang banyak artikel yang review ttg blogspot ni versi old school dan tak pernah ada effort untuk tambah baik user interface. 

Macam sekarang ni, aku tulis je apa yang patut. Balik rumah kang baru upload gambar guna lappy. Bukan tak boleh upload guna fon, tapi confirm aku akan sumpah seranah dalam hati, gambar senget benget. Pfft..






No comments:

Post a Comment